Google (GOOGL) акции

Най-популярни акции
Брокери на акции

За Google Inc.

Google Inc, основана през 1998 г. от Лари Пейдж и Сергей Брин, които са едни от най-разпознаваемите имена в технологичната индустрия от тогава. Компанията се разрасна от скромното си начало като търсачка до огромен конгломерат с почти монополна позиция в сферата на търсачките в интернет и PPC (платената реклама на клик), както и с широка гама от продукти и услуги в много други различни сектори. През 2015 г. Google Inc беше реорганизирана като дъщерно дружество на нова холдингова компания, наречена Alphabet Inc.

В последните години институциите в САЩ се опитват да разбият Google Inc на все по-малки компании, които да изнесат основните им продукти извън компанията майка. В тази статия ще проучим историята, продуктите и услугите на Google, както и ще разгледаме Alphabet като компания майка. Ще анализираме и цените на акциите на Google и Alphabet.

Google Inc е основана от Лари Пейдж и Сергей Брин през 1998 г., когато те са студенти в Станфордския университет. Първоначално търсачката се казва „Backrub“, но името e променено на Google през 1997 г. Името „Google“ е игра на думи с израза „googol“, който е математически термин за числото 1, последвано от 100 нули.

В ранните си години Google е просто усъвършенствана търсачка с цел да организира по-добре информацията в мрежата. Въпреки това, компанията бързо се разширява в други области, като предлага безплатна лична поща (email), интерактивна карта на света комбинирана с навигация, както и мобилната операционна система Android.

Днес Google е известен с широка гама от продукти и услуги, които се ползват от милиарди потребители и включват брандове, които всеки познава и използва на дневна база като: Google Search, Gmail, Google Maps, Youtube, Google Drive, Google Photos, Android и Google Cloud Platform.

Продукти и услуги на Google

Google Търсене: Търсачката на Google е водещият продукт на компанията. Това е най-широко използваната търсачка в света с над 92% пазарен дял към 2021 г. Търсачката използва сложни алгоритми, за да предостави подходящи резултати от търсенето на потребителите.

Gmail: Стартирала през 2004 г., Gmail е услугата за електронна поща на Google. Тя се превърна в една от най-популярните имейл услуги в света с над 1,8 милиарда потребители.

Google Maps: е картографска услуга, която предоставя на потребителите упътвания за шофиране, информация за обществен транспорт, сателитни изображения на планетата, както и информация за бизнес локации и техните услуги и контакти. Google Maps се използва от стотици милиони хора всеки ден, за да се ориентират по света и да намерят адрес, бизнес или като навигация за шофиране.

Google Drive: Google Drive е услуга за съхранение и споделяне на файлове в облака, която позволява на потребителите да съхраняват и споделят файлове онлайн. Използва се както от физически лица, така и от фирми за съхраняване и споделяне на документи, снимки и видеоклипове.

Google Photos: Google Photos е услуга за споделяне и съхранение на снимки. Позволява на потребителите да съхраняват, организират и споделят своите снимки и видеоклипове.

Android: Android е мобилната операционна система на Google. Тя се използва се от над 2,5 милиарда устройства по целия свят, което я прави най-широко използваната мобилна операционна система в света.

Google Cloud Platform: това е приложение за облачни услуги, което предоставя на бизнеса достъп до широк набор от инструменти и приложения за изграждане и тестване на апликации директно в облака. Тази услуга е особено популярна в IT средите и програмистите за усъвършенстване на техният код и софтуер в реална среда.


YouTube: е популярна платформа за споделяне на видеоклипове, която позволява на потребителите да качват, споделят и гледат видеоклипове онлайн. YouTube е създаден е през 2005 г. и е придобит от Google още на следващата година. Потребителите могат да търсят видеоклипове по широк набор от теми, да гледат видеоклипове, качени от други потребители, или да качват свои собствени видеоклипове. YouTube се превърна в един от най-популярните уебсайтове в интернет и е важна част от цялостния бизнес на Google. YouTube също така предлага възможности за потребителите да монетизират своето съдържание чрез реклами и спонсорства.

Холдинг компанията Alphabet Inc

През 2015 г. Google преструктурира бизнеса си и създаде нова холдингова компания, наречена Alphabet Inc. Тя беше създадена, за да даде на различните бизнеси на Google повече независимост и гъвкавост. Под структурата на Alphabet, Google се превърна в дъщерно дружество на новата компания.

Дъщерните компании на Alphabet включват Google, Waymo, Chronicle, Verily и Calico. Google продължава да управлява много от същите продукти и услуги, както и преди преструктурирането, докато другите дъщерни дружества се фокусират върху области като автономни превозни средства, киберсигурност и здравеопазване.

Цените на акциите на Google и Alphabet

IPO-то на Google се реализира през август 2004 г. с първоначална цена от $85 на акция. Оттогава акциите преминаха през няколко разделяния към първото тримесечие на 2023 цената на акциите е около 90 долара за акция. През годините акциите на Google отбелязаха значителен ръст, като пазарната капитализация на компанията достигна над $1 трилион в началото на 2021 г. Силните финансови показатели на Google, доминиращата пазарна позиция и разнообразното портфолио от продукти и услуги допринесоха за нейния растеж на фондовия пазар.

Цената на акциите на Alphabet също отбеляза значителен ръст от създаването на компанията през 2015 г. Към 2021 г. цената на акциите се търгуват около 2000 долара на акция, с пазарна капитализация от над 1 трилион долара.

Инвеститорите, които се интересуват от закупуване на акции на Google или Alphabet, трябва внимателно да обмислят рисковете и потенциалните ползи от инвестирането в компанията. Въпреки че Google и Alphabet отбелязаха значителен растеж на фондовия пазар, технологичната индустрия може да бъде нестабилна и много волатилна и затова винаги съществува риск от неочаквани събития, които биха могли да повлияят на финансовите резултати на компанията.

Google Pixel Phone

Google Pixel е линия от смартфони, разработени и проектирани от Google. Първото поколение телефони Google Pixel беше представено пред публика през октомври 2016 г. и оттогава компанията продължава да реализира нови модели всяка година с все по-усъвършенствани технологии и характеристики.

Телефонът Google Pixel е известен със своята висококачествена камера, бърза работа и елегантен дизайн. Разбира се той работи с Android, мобилната операционна система на Google, и се предлага с набор от функции и приложения, които са проектирани да се интегрират безпроблемно с другите услуги и продукти на Google.

Една от забележителните характеристики на телефона Google Pixel е неговата камера. Камерата използва усъвършенстван софтуер и алгоритми за машинно обучение, за да прави висококачествени снимки, дори при условия на слаба светлина. Камерата се предлага и с набор от функции, като Night Sight, която позволява на потребителите да правят ясни, добре осветени снимки дори в пълна тъмнина.

Друга ключова характеристика на телефона Google Pixel е неговата бърза работа. Телефонът се захранва от процесори от висок клас и се предлага с много памет, което му позволява да работи безпроблемно дори при стартиране на няколко приложения едновременно. Той също така идва с набор от функции, като Google Assistant, които са предназначени да улеснят потребителите да останат организирани и да изпълняват ежедневните си задачи.

Google Pixel е смартфон от най-висок клас, предназначен за хора, които искат устройство, което е бързо, надеждно и интегрирано с другите продукти и услуги на Google. Въпреки че телефонът не е толкова известен или широко използван като някои от своите конкуренти, той е развил последователи сред потребителите, които ценят неговата бърза работа и отлична работа на камерата.



Платформа за реклама Google AdWords

Google AdWords е онлайн рекламна платформа, разработена от Google, която позволява на фирми и организации да поставят реклами на страниците с резултати от търсачката на Google, както и на други уебсайтове, които са част от рекламната мрежа на Google.

Платформата позволява на фирмите да създават реклами, насочени към конкретни ключови думи и демографски данни, и предоставя набор от инструменти и анализи, които улесняват проследяването на ефективността на рекламните кампании.

За да използват Google AdWords, фирмите създават реклами с помощта на изобилие от аналитични и статистически инструменти за създаване на реклами, които платформата предлага безплатно на своите потребители. Те могат да избират от набор от рекламни формати, включително текстови реклами, графични реклами и видеореклами. След това избират ключовите думи и демографските данни, към които искат да се насочат, както и географските местоположения, където искат да се показват рекламите им.

След като рекламите бъдат създадени, те се показват на страниците с резултати от търсачката на Google или на други уебсайтове, които са част от рекламната мрежа на Google, като Youtube. Фирмите плащат за всяко кликване, което техните реклами получават, като цената на кликване варира в зависимост от нивото на конкуренция за ключовите думи и демографските данни, към които са насочени.

Едно от основните предимства на Google AdWords е, че предоставя набор от инструменти и анализи, които улесняват проследяването на ефективността на рекламните кампании. Бизнесът може да използва инструментите за анализ на платформата, за да наблюдава броя на кликванията и импресиите, които техните реклами получават, както и цената на кликване и процента на реализация. Тези данни могат да се използват за фина настройка на рекламни кампании и подобряване на общата им ефективност.

От 2021 г. Google Ads (известен преди като Google AdWords) е една от водещите онлайн рекламни платформи и държи значителен дял от пазара на дисплейни реклами. Според eMarketer Google се очаква да има 28,6% дял от пазара на цифрови дисплейни реклами в Съединените щати през 2021 г.

Този пазарен дял е значителен, тъй като пазарът на цифрови дисплейни реклами е голяма и развиваща се индустрия. През 2021 г. се прогнозира, че разходите за цифрови дисплейни реклами в Съединените щати ще достигнат 88,42 милиарда долара, като общо 389,29 милиарда долара ще бъдат изразходвани за дигитална реклама в световен мащаб.

Въпреки че Google Ads не е единственият играч на пазара на цифрови дисплейни реклами, той е един от най-доминиращите. Усъвършенстваните възможности за насочване на платформата, широка гама от рекламни формати и мощни инструменти за анализ я правят популярен избор за фирми и организации, които искат да достигнат до нови клиенти и да популяризират своите продукти и услуги онлайн.

Като цяло Google Ads има силно присъствие на пазара на дисплейни реклами и е мощен инструмент в помощ на фирми и организации, които искат да достигнат до нови клиенти и да популяризират своите продукти и услуги онлайн по най-добрият начин, така че най-вероятно ще остане основен играч в индустрията в обозримо бъдеще.

Придобивания на Google

Google има дълга история на значими придобивания на компании в широк спектър от индустрии. Някои от най-ключовите придобивания на компанията през годините включват:

YouTube През 2006 г. Google придоби YouTube, най-голямата онлайн платформа за споделяне на видео в света, за 1,65 милиарда долара. Днес YouTube е един от най-популярните уеб сайтове в интернет и е важна част от цялостния бизнес на Google.

DoubleClick През 2008 г. Google придоби DoubleClick, компания за онлайн реклама, за 3,1 милиарда долара. Това придобиване помогна за затвърждаването на позицията на Google като доминиращ играч в онлайн рекламната индустрия.

Motorola Mobility През 2012 г. Google придоби Motorola Mobility, отдела за производство на мобилни устройства на Motorola, за 12,5 милиарда долара. Това придобиване даде на Google опора на пазара на смартфони и позволи на компанията да разработи своя собствена линия от хардуерни продукти, включително телефона Google Pixel.

Nest Labs През 2014 г. Google придоби Nest Labs, компания, която произвежда умни домашни устройства, за 3,2 милиарда долара. Това придобиване помогна на Google да се позиционира като лидер в нововъзникващата индустрия за интелигентни домове.

DeepMind Technologies През 2015 г. Google придоби DeepMind Technologies, компания за изследване на изкуствения интелект, за 500 милиона долара. Това придобиване помогна на Google да се позиционира като лидер в бързо развиващата се област на изкуствения интелект.

Fitbit През 2019 г. Google придоби Fitbit, производител на устройства за проследяване на фитнес, за 2,1 милиарда долара. Това придобиване помогна на Google да се позиционира като лидер на пазара на мобилни аксесоари за носене.

Като цяло, придобиванията на Google през годините помогнаха на компанията да се разшири в нови индустрии и да разнообрази своите продуктови предложения. Въпреки че не всяко придобиване е успешно, опитът на компанията в стратегическите придобивания й помогна да запази позицията си на една от най-иновативните и влиятелни компании в технологичната индустрия.

В заключение

Google Inc и компанията майка, Alphabet Inc, са водещи играчи в технологичната индустрия, а търсачката на Google, се превърна в повсеместна част от съвременния живот и компанията успешно се разрастна в много широка гама от продукти и услуги, които са част от ежедневието на милиарди хора.

Google и Alphabet продължават да оказват дълбоко влияние върху технологичната индустрия и върху съвременния живот като цяло. От търсене през облачни изчисления до автономни превозни средства, разнообразните продукти и услуги на компанията помогнаха да оформим начина, по който живеем и работим.

Разнообразното портфолио от дъщерни дружества на Alphabet спомогна за стимулиране на растежа на цената на компанията на фондовия пазар, като цените на акциите на Google и Alphabet отбелязаха значителен ръст през последните години. Акциите на Google са част от най-голямата борса Nasdaq и се имат за едни от най-стабилните акции на пазара, които са лидер в технологичният сектор.

Контакти

Свържете се със Stocks.bg за съдействие при избор на брокер на акции и трейдинг платформа.

Изпраща се
Вашето съобщение беше изпратено успешно!